Meer klanten dankzij een nieuwe website en ads in Google. Lees het verhaal van Maureen Riley.

Maureen Riley - Styling

Een goede website is als een visitekaartje. Het is dé manier om te laten zien wie je bent en welke diensten je aanbiedt. Zo ook voor Maureen Riley. Zij had al een website, maar was daar nog niet tevreden mee. Een website is namelijk je online visitekaartje. En wat willen klanten zien als ze een website bezoeken? Precies, de merkbelofte. Daarom hielp Youvia Maureen bij het bouwen van een gloednieuwe website. In combinatie met een SEA-campagne in Google leidde dit tot een flinke toename aan nieuwe klanten.

  • Volledig nieuwe website, opgebouwd aan de hand van zoektermen
  • Succesvolle advertenties in Google om nieuwe klanten te trekken
  • Duidelijk zichtbaar aan de hand van unique selling points

Doel: een nieuwe website

Een goede website is voor veel ondernemers een must. Het is dé manier om te laten zien wie je bent en welke diensten je aanbiedt. Zo ook voor Maureen Riley. Deze stylist en personal shopper helpt haar klanten met het vinden en vasthouden van een passende kledingstijl. Een website is voor haar een visitekaartje. Het moet uitstralen waar haar bedrijf voor staat en wat haar onderscheidende vermogen is. Daarbij is het een onmisbare factor in het bereiken en binnenhalen van nieuwe klanten.

“Ik had al een website, maar die liet niet zien waar mijn persoonlijke merk voor staat. Als personal shopper en stylist is mijn werk heel visueel. Mogelijke klanten willen zien waar ik voor sta en wat ik voor hen kan betekenen. Ik wilde daarom graag een website in magazinestijl, met veel afbeeldingen, heldere teksten en sterke quotes.”

Het zelf ontwerpen en bouwen van een professionele, aantrekkelijke website lag niet binnen Maureens bereik. Voor veel ondernemers is dit namelijk niet eenvoudig en kost het proces te veel tijd. Ze ging daarom op zoek naar een organisatie die met haar mee kon denken en die haar op weg kon helpen. Zo kwam ze bij Youvia terecht.

Oplossing: denken vanuit de klant  
Maureen besloot eerst de gratis Online Marketing Check te doen. Daar kwamen heldere resultaten uit. Op basis hiervan ging ze in gesprek met haar persoonlijke digitale coach en ontdekte ze welke stappen ze kon nemen om haar merk online nog beter zichtbaar te maken.

“Hoewel ik helemaal geen kennis heb van het opzetten van webpagina’s en online campagnes, werd het mij duidelijk hoe belangrijk deze activiteiten zijn. We gingen daarom in gesprek over wie ik ben, waar Maureen Riley Styling voor staat en wat mijn speerpunten zijn. Op basis daarvan gingen we aan de slag.”

Youvia’s digitale coach adviseerde Maureen om een nieuwe website te bouwen én om deze aan de hand van slim gekozen zoektermen in te richten.

Vervolgens heeft het team van Youvia voor Maureen alle benodigde pagina’s opgetuigd. “Hierbij nemen ze je echt alles uit handen. Ze geven advies over de teksten op je website, en je krijgt alle tools aangereikt om zelf ook achter de schermen mee te kijken. Je leert er dus ook een hoop van, zodat je in de toekomst eventueel zelf óók aan de slag kan gaan.” Maureen leerde welke zoekwoorden passen bij haar business en hoe ze hiermee tussen haar concurrenten op Google komt te staan. Door te denken vanuit de klant en zijn of haar behoeften, kan ze haar doelgroep nog beter bereiken.

Resultaat: beter gevonden worden, meer nieuwe klanten

Eén van die zoektermen is gelinkt aan duurzaamheid. Voor Maureens klanten is duurzaam shoppen heel belangrijk. “Toen ik jaren geleden mijn businessplan schreef, wist ik al dat duurzaamheid een belangrijke onderscheidende factor was voor mijn bedrijf. Nu ik een pagina op mijn website heb die over duurzaamheid gaat, word ik ook daadwerkelijk op dit onderwerp gevonden. Mijn unique selling points zijn nu goed zichtbaar voor nieuwe klanten.”

Toen de website van Maureen Riley Styling eenmaal stond, besloten Youvia en Maureen om ook een SEA-campagne op te zetten. Dit is een campagne met online advertenties in Google. “Dankzij deze campagne ben ik echt meer geld gaan verdienen. Dit maakte online marketing voor mij heel tastbaar en relevant. Ik had geen idee hoe dit allemaal werkte, maar het team van Youvia legde het helemaal uit. Klanten vinden mijn bedrijf nu als ze zoeken op specifieke termen in Google. Daar adverteer ik dan op. Zo komen ze op mijn website. Als ze vervolgens contact met mij opnemen is de campagne geslaagd.”


CTA component >>>

Wil jij een nieuwe website en daarmee goed gevonden worden in Google? Neem dan contact met ons op. Onze experts helpen je graag met het opzetten en vormgeven van je website. 
[Ja, dat wil ik!]