Nu veel consumenten zich online oriënteren op de aankoop van producten, rekenen ondernemers op hun webshop om hun bedrijf naamsbekendheid te geven en de verkoop in de lift te krijgen. Maar daar houdt het niet op. Om de concurrentie voor te blijven, speuren ze continu de plekken af waar hun klanten zich online bevinden.
Uit de hand gelopen hobby
De Stoffeerder Wil Hoens adviseert klanten over het onderhoud van meubels, hout, leer, textiel, natuursteen en edelmetalen. Hij verkoopt daarbij producten op maat, via zijn webshop en op marktkramen. Het is een passie die hij erfde van zijn opa en zijn ooms. “Het is eigenlijk een ontzettend uit de hand gelopen hobby”zegt hij er zelf over.
De Stoffeerder Wil Hoens is via zijn webshop ook telefonisch te bereiken voor advies. Het draait hem allemaal om het verlengen van de levensduur van de meubels van zijn klanten, dus daar helpt hij zijn klanten graag bij.
“Het leukste aan ondernemen vind ik om mensen te adviseren. Mensen te begeleiden bij wat zijn nodig hebben voor bepaalde meubels. Bijvoorbeeld geoliede meubels of gelakte meubels. Welke producten gebruik je daarvoor?”
Wil Hoens van De Stoffeerder Wil Hoens
Dubbel zoveel pakketjes via Shoppingplaces
Vroeg in 2020 besloot De Stoffeerder Wil Hoens om met Youvia iets nieuws te proberen. Hij koos voor Youvia Shoppingplaces en zette daarmee in 1 klap zijn producten op platforms, waaronder Bol.com, Amazon, Marktplaats en Google Shopping. Dit zijn de plekken waar bijna driekwart van de Nederlandse consumenten regelmatig shopt.
“Het was aanpoten” vertelt De Stoffeerder Wil Hoens met een lachje in zijn stem, vanaf het moment dat de marketplaces via Youvia werden aangezet. Plotseling moest hij dubbel zoveel pakketjes op de post doen als daarvoor.
“Het is fijn om met Youvia te werken. Ze adviseren je. Je hoeft ze maar te bellen en ze staan klaar voor je. En ze adviseren je ook, van ‘Goh, probeer dat eens’, en dan kunnen we dat proberen. En kom ik erachter dat het goed bevalt? Dan gaan we daar ook weer mee door.”
De Stoffeerder.eu blijft zijn merk naar de consument brengen
Als retailer moet je wel mee in het online landschap. Ook De Stoffeerder Wil Hoens speelt met Youvia slim in op de nieuwste trends. Toch houdt hij ook vast aan de mooie traditie van het marktkoopmanschap. Naast de online marktplaatsen is hij nog altijd offline op traditionele markten te vinden. Een mooie combinatie, vinden wij, die hem ook in de toekomst ongetwijfeld succes zal blijven opleveren.