Gisteren overhandigde minister Hoekstra het koffertje met de miljoenennota aan de Tweede Kamer. Op een historische Prinsjesdag begroot de staat voor 2021 een stevige investering in vernieuwing van de economie. Met deze beslissing stimuleert het Rijk de Nederlandse ondernemer om ambitieus naar de toekomst te blijven kijken en op zoek te gaan naar kansen voor ontwikkeling en verduurzaming. Kom je als ondernemer in actie, en ga je vernieuwen? Neem dat dan mee in je online marketing. In dit blog geven we je wat ideeën aan de hand van 4 belangrijke onderwerpen uit de nieuwe Rijksbegroting.
1. Minder belasting geeft bv's en zzp'ers wat ademruimte
Op allerlei fronten gaat de belasting voor ondernemers omlaag. Dit betekent dat je bij gelijke winst meer geld overhoudt om het komende jaar te blijven investeren in je bedrijf. Zie dit als een kans om te kijken hoe je je bedrijf toekomstbestendig maakt. Biedt verdere digitalisering nieuwe mogelijkheden (bijvoorbeeld in het kader van kans 3 in dit blog)? Overweeg hier dit jaar op in te zetten. Denk dan aan het op gang brengen van online verkoop via een webshop of marketplaces, maar ook aan het uitbreiden van je website met online boekingsmodules. Overweeg je online marketing breder in te zetten om ook in de toekomst klanten te blijven binden aan jouw mooie bedrijf.
2. Omscholing biedt kansen voor vernieuwing
Het kabinet trekt ook in 2021 miljoenen uit voor omscholing. Verwacht jouw bedrijf hier gebruik van te maken om nieuwe diensten te kunnen leveren? Schrijf dan nu al een aankondiging van je uitgebreide dienstlevering op je website. Zo geef je zoekmachines de gelegenheid om je nieuwe pagina's te indexeren, en is je dienst geoptimaliseerd voor de zoekmachines als het zo ver is. Geef wel duidelijk weer vanaf welk moment je verwacht de nieuwe dienstverlening te gaan bieden. En plaats zodra het binnen is je certificaat. Heb je de nieuwe dienst op de rails? Zet dan zoekmachine-advertenties in om gericht klandizie te trekken. Koop bijvoorbeeld advertentieruimte voor jouw nieuwe zoekwoorden op Google. Youvia kan je helpen met doelgerichte online marketingdiensten.
3. Verduurzaam. En schreeuw het van de daken
De consument kiest voor duurzaamheid. Ook dit jaar blijft verduurzaming een leidraad in de jaarbegroting. Heb je een onderneming in de industrie, dan betaal je per 2021 CO2-heffing. De kosten voor gas en elektriciteit gaan omhoog. Daar tegenover staat een subsidie voor verduurzaming. Het ondernemersplein van de KVK biedt je uitgebreide tips voor verduurzaming van je onderneming. Ben je dit van plan? Doe verslag van je transitie op je website en social media. Dat is uitstekend voor je reputatie. Met jouw input kan Youvia hierover bloggen op je site. O. En handel je zelf in duurzame producten? Dan zit er voor jou veel werk aan te komen. Laat het ons weten als je iets onder de aandacht wilt brengen.
4. Krijg korting op bedrijfsinvesteringen
De details van deze regeling worden nog uitgewerkt, maar om de aankoop van nieuwe apparatuur te stimuleren, biedt het kabinet korting op de loonheffing. Dus als je medewerkers in dienst hebt, loont het komend jaar om in nieuwe machinerie te investeren. Dit werkt uitstekend samen met punt 2 en 3 van deze blog. Ga je over op actie? Neem dat mee in je online communicatie, en geef de nieuw verworven mogelijkheden op tijd online weer.
Het moment om te vernieuwen is daar
Het kabinet stuurt erop aan dat de economie gaat terugveren en richt zich volop op vernieuwing en innovatie. Daar hoort ook digitalisering bij. Online is waar het nu gebeurt. Wij raden je aan om de veranderingen die je maakt zo snel mogelijk aan je klanten te laten weten. Richt daarvoor je online marketing optimaal in. Hier helpt Youvia je met plezier bij. We denken met je mee en bieden je gedegen, simpele online marketingoplossingen, gericht op de toekomst. Weten wat wij voor je kunnen betekenen? Doe een online marketing check, en we spreken onze bevindingen met je door.