Waarom een blog beginnen voor je bedrijf?

Istock 1040635286

Bloggen, dat kost toch heel veel tijd? Waarover moet ik dan bloggen? Ik ben geen schrijver, ik wil gewoon verkopen! Een aantal van de veelgehoorde vragen en opmerkingen van ondernemers over bloggen. Maar wist je dat bloggen je ook kan helpen meer klanten te vinden en je omzet te verhogen? We geven je 4 tips over de waarde van bloggen voor jou als ondernemer.


1. Beter vindbaar in Google én extra bezoekers

Zoekmachines als Google en Bing hechten veel waarde aan relevante informatie. Belangrijk is dat deze informatie uniek, relevant én up-to-date is. Een blog is hiervoor hét perfecte middel. Plaats je regelmatig een relevant blogartikel op je website, dan kunnen de bezoekers op je website vanuit zoekmachines stevig toenemen. Lees ook ons blogartikel over zoekmachineoptimalisatie (SEO) en het gebruik van de juiste zoekwoorden en linkjes in de content

2. Jouw expertise is goud waard

Waar je dan over moet schrijven? Als ondernemer weet jij als geen ander wat er speelt binnen jouw branche. Vaak deel je al een stukje van deze kennis in de gesprekken met je (potentiële) klanten. Hiermee overtuig je ze van jouw kennis en kunde. Door deze kennis ook in je blogs te delen laat je dit aan een nog bredere groep zien. Hiermee krijgen potentiële klanten vertrouwen in jouw bedrijf en trek je ze misschien wel over de streep om over te gaan tot aankoop.

3. Van informatie naar verkoop

Hoewel de focus van een blog met name ligt op het delen van relevante en interessante informatie, kan een bezoeker die je blog leest ook veranderen in een klant. Verwerk dan ook regelmatig (voorzichtig) commerciële informatie in je blogs. Dit kan bijvoorbeeld door een linkje toe te voegen naar een productpagina.

Een praktisch voorbeeld: Als iemand in Google zoekt op ‘’tv kopen’’, wil diegene een pagina met tv’s te zien krijgen. Wanneer iemand zoekt op ‘’waar op letten bij een tv kopen?’’, dan is hij op zoek naar informatie. Juist voor deze informatieve informatie schrijf je een blog! Vanuit dit de blog verwijs je vervolgens naar jouw productpagina met daarop alle  tv’s die jij verkoopt.

4. Social media content

De meeste bedrijven hebben wel één of meerdere sociale media accounts. Deze worden alleen niet allemaal (effectief) gebruikt. Als je niks op de pagina’s plaatst, dan blijft het erg stil en krijg je weinig interactie met je volgers. Geef ze daarom een reden om je bedrijfspagina te blijven volgen, bied ze leuke content aan. Het plaatsen van jouw blogs is hier een perfect voorbeeld van. Hiermee trek je tevens meer bezoekers naar je website én door de subtiele verwijzingen in jouw blogartikelen, worden ook dit misschien wel nieuwe klanten.

Start dus met bloggen!

Met bloggen verhoog je dus je geloofwaardigheid en het vertrouwen in jouw bedrijf. Dit kan weer resulteren in nieuwe klanten. Nu hoef je echt niet elke week een nieuw blogartikelen te schrijven. Een blog beginnen hoeft ook niet ingewikkeld of tijdrovend te zijn.

Wil je ook een blog starten en daar wat meer over weten? We helpen je graag op weg. Maak vrijblijvend een afspraak met een van onze digitale coaches. 

Online succes voor ondernemers, Da's Youvia!