"We merkten dat het drukker werd en ook druk blijft."

Knipsel

“Kort nadat we met de campagne zijn gestart merkten we
dat het drukker werd en dat het ook druk blijft.”
- Jan Drost, eigenaar AutoTotaal Ede

AutoTotaal behaalde binnen 5 maanden 87,5% van hun marketingdoelstellingen door het inzetten van een gerichte en lokale SEO-campagne. Lees en bekijk hieronder het inspirerende verhaal:


Wat is de reden geweest dat jullie in zee wilden gaan met een online marketingbureau?

We zagen dat onze vindbaarheid in Ede vrij goed was, maar in de omliggende dorpen kwamen we niet naar boven in de zoekresultaten van Google. Daarnaast kwamen we vooral aan nieuwe klanten doordat ze over ons hoorden of voorbij onze locatie kwamen, maar via het internet kregen we vrijwel geen aanvragen binnen. Het werd tijd om daar iets mee te gaan doen.

Doel van de campagne

Het doel van de campagne was om snel goed vindbaar te zijn in Google op de voor ons meest belangrijke zoektermen. Als iemand Googelt op ‘auto reparatie Ede’ of ‘APK keuring Bennekom’ dan wil ik dat ze mijn website vinden. We hebben vier woorden gekozen om mee te beginnen: APK keuring, Auto onderhoud, Auto reparatie en Banden vervangen, in combinatie met twee plaatsnamen: Ede en Bennekom. Binnen 1 jaar wilden we met alle woordcombinaties op pagina 1 staan in Google.

Wat waren je verwachtingen vooraf?

Heel eerlijk: eigenlijk had ik niet veel verwachtingen. In het verleden hebben we vaker samengewerkt met online marketingbureaus en de cijfers zie zij lieten zien waren altijd erg indrukwekkend, maar in de garage merkten we hier niets van. Uiteindelijk heeft het ons vooral veel geld gekost.

Welke activiteiten zijn uitgevoerd om jullie doelen te behalen?

Youvia is gestart met een gerichte, lokale SEO-campagne. Ze hebben onder andere onze linkbuilding verbeterd en teksten voor onze website geschreven. Iedere maand werd er voor een vast aantal uur per maand gewerkt aan onze online vindbaarheid en werden we continue op de hoogte gehouden van de voortgang.

Wat is de huidige status met betrekking tot de campagneresultaten?

De campagne is gestart op 1 oktober 2021 en toen we begin april 2022 de balans opmaakten, kwamen we tot de ontdekking dat we al op 7 van de 8 zoekwoordcombinaties bovenaan stonden:

De enige woordcombinatie die nog wat moest stijgen was ‘Banden vervangen Bennekom’. Binnen 6 maanden hadden we dus 87,5% van de doelstelling behaald en dat is ver boven verwachting.

Wil jij ook dit soort resultaten? Vraag dan hier jouw SEO check aan.

In hoeverre heeft dit bijgedragen aan meer nieuwe klanten?

Sinds 2021, eigenlijk kort nadat we gestart zijn met de campagne, merken we dat het druk werd en dat het ook druk blijft. Daardoor weten we dat de campagne ook echt werkt en dat we hier nieuwe klanten door krijgen.

^De eerste 6 maanden van de campagne vergeleken met dezelfde 6 maanden in het jaar ervoor.

Hoe heb je de samenwerking met Youvia ervaren?

Heel prettig. Ze geven maandelijkse updates en nemen regelmatig contact op over hoe de campagne loopt. Verder ontzorgen ze me en hoeven wij verder eigenlijk niks te doen.

Zou je Youvia aanraden aan andere ondernemers?

Ik zou Youvia zeker aanraden, omdat ik weet dat de campagne voor een net bedrag echt werkt.


Ben jij ook al een tijdje op zoek naar de juiste oplossing voor jouw onderneming? Of wil je weten wat een SEO-campagne voor jouw doelen zou kunnen betekenen? Plan dan vrijblijvend een adviesgesprek met ons in.
Binnen 1 werkdag kun jij weten hoe jouw bedrijf er digitaal voor staat en wat je moet doen om de volgende stap te zetten. 🚀

Bel of mail ons

+31 (0)20 - 4086400
klantreactie@youvia.nl