- Inzetten van Klantenvertellen als overzichtelijk reviewsysteem
- Handige widget op de website zodat reviewscore duidelijk zichtbaar is
- In 12 maanden al 74 beoordelingen en een gemiddelde score van 9,7
Doel: ervaringen van klanten zichtbaar maken
De ervaring van andere mensen vertelt iets over de betrouwbaarheid van een bedrijf en de kwaliteit van de geleverde producten of diensten. Hier laten consumenten en zich door beïnvloeden bij het maken van een keuze. Of ze nou een vakantie boeken, een nieuw paar schoenen kopen of een workshop inplannen.
Daar was ook Paul Zebregs zich van bewust. Als eigenaar van zijn schoonheidssalon Cosmediq werkt hij hard om zijn klanten de beste service en kwaliteit te bieden. Daar zijn ze altijd heel erg positief over: iets wat hij wilde delen met websitebezoekers en potentiële klanten. Daarbij had hij twee opties: zelf reviews op zijn website plaatsen, of gebruikmaken van een reviewtool zoals Klantenvertellen. Paul koos voor het laatste.
“Je eigen website heb je volledig in de hand,” vertelt hij. “Slechte reviews haal je weg, de goede laat je staan: je kan ermee doen wat je wilt. Dat weet jouw websitebezoeker ook. Reviews op websites Klantenvertellen vind ik daarom een stuk waardevoller. Hier kun jij als ondernemer niks weghalen, alleen reageren. Dit laat eerlijk zien hoe welke kwaliteit en service je als onderneming biedt. Heel informatief en overzichtelijk.”
Oplossing: reviewtool (ook als je niet handig bent)
Bij Youvia maakten we daarom voor Paul een account aan in Klantenvertellen. Dit reviewsysteem geeft klanten van Cosmediq de mogelijkheid om hun ervaringen eenvoudig te delen. Ze schrijven hun feedback op en geven een score. Door middel van een handige koppeling – een widget – plaatsen we de reviews op de website van Cosmediq. “Als klanten of geïnteresseerden nu op onze website komen, dan is één van de eerste dingen die ze zien de reviewscore. Daar kunnen ze op klikken, en dan worden alle reviews uitgerold.”
Dat Paul zelf niet zo technisch is, maakt niks uit. De reviewtool is een simpele koppeling die we achter de schermen maken. “Qua techniek ben ik een enorme nitwit. Ik weet waar de spatiebalk zit, maar dan houdt het ook op. Met Klantenvertellen ben ik in een paar klikken waar ik zijn moet. Bovendien is de service van Youvia ook heel erg belangrijk in dit verhaal. Op het moment dat ik ergens niet uitkom, dan bel of mail ik even met Youvia. Dan krijg ik heel snel en heel concreet antwoord. Zo ben ik snel back-on-track en kan ik weer door gaan.”
Resultaat: goede beoordelingen en meer klanten
Cosmediq maakt sinds januari 2020 gebruik van Youvia’s reviewtool Klantenvertellen. Sindsdien hebben al meer dan 74 klanten een review achtergelaten en de gemiddelde score is een glansrijke 9.7. Bijna 2200 websitebezoekers en potentiële klanten hebben de reviews bekeken. Of dat iets oplevert? Als je het Paul vraagt wel. “Ja, ik merk echt dat ik meer klandizie heb. Veel van mijn klanten komen uit de nabije omgeving en zijn dus heel lokaal, maar ik merk dat dat ook meer verspreid. Ik vraag ook altijd: hoe ben je bij ons terecht gekomen? Regelmatig verwijst men dan naar de reviewtool op de website.”
Dat Cosmediq zo’n goede beoordeling heeft, draagt daar natuurlijk alleen maar aan bij.
Wil jij ook zo’n overzichtelijke lijst met reviews op je website? Dat kan met Klantenvertellen via Youvia. Plan nu een gratis adviesgesprek in.