Val extra op met Google Post

Val Extra Op Met Google Posts

Opvallen op de eerste pagina van Google. Dat is goud waard en kost vast ook wat, horen wij je denken. Wat nou als we vertellen dat je van Google extra advertentieruimte cadeau krijgt? En dat je hier helemaal niets voor hoeft te betalen? 







Google Posts

Het bericht dat je hierboven ziet, heet een Google Post. Dit zijn een soort nieuws- of actieberichten die je in jouw profiel zelf kunt beheren. Deze berichten verschijnen bij de overige bedrijfsgegevens in het kader aan de rechterkant van de zoekresultaten. Je kunt dit gedeelte gebruiken om iets extra onder de aandacht te brengen. Een actie, een aankomend evenement of een interessant artikel - jij kiest wat hier
verschijnt.
                                

Wat zijn de mogelijkheden?

Je kunt een bericht van 300 woorden instellen met bijbehorende foto. Optioneel toe te voegen: een call-to-action-knop, waarmee je de klant doorstuurt naar een specifieke pagina op jouw website. En hier kun je heel veel leuke dingen voor bedenken. Als retailwinkel kun je een bepaalde actie tonen, bijvoorbeeld tijdelijk korting op een productcategorie. Restaurants kunnen een speciaal menu of nieuw gerecht uitlichten. Maar het hoeft niet per se een commercieel bericht te zijn. Je kunt hier bijvoorbeeld ook onder de aandacht brengen dat jouw zaak deze zomer langer open is. 

Er kleeft wel een nadeel aan de Google Posts: na 7 dagen worden deze automatisch weer verwijderd. De enige uitzondering daarop zijn de evenementen, die verdwijnen nadat de datum van het evenement voorbij is. 

Wat zijn de voordelen van google Posts?

Het kader met jouw bedrijfsgegevens (én jouw Google Post) wordt getoond bij lokale zoekopdrachten met je merknaam. Maar ook als men op een iets algemenere term zoekt in combinatie met een plaatsnaam, bijvoorbeeld 'bootverhuur Soest'. Deze doelgroep is zeer gericht op zoek naar jouw product of dienst. Volgens onderzoek leidt bijna 80% procent van de lokale zoekopdrachten tot verkoop in een winkel, dus de mogelijkheid om die koopintentie te richten op een aanbieding of nieuwtje is een uitkomst voor ondernemers. En het kost niets, behalve een paar minuten per week om in te stellen.

Hoe stel ik Google Posts in?

Je kunt heel snel een Google Post toevoegen. Log in op  je Bedrijfsprofiel op het Netwerk van Youvia en ga naar het tabblad Social. Kies voor het Google logo om een bericht aan te maken. Je kunt een foto toevoegen, een korte tekst en de Call-to-action-link instellen.

Tips voor je Google Posts

Ben je helemaal enthousiast? Voordat je van start gaat, geven we graag een paar gebruikstips: 

      • Gebruik voor de foto een formaat van 750 x 750, dan is deze in zijn geheel zichtbaar. 
      • De eerste 100 tekens van de Google Posts worden getoond in de preview. Bij te lange zinnen kan de tekst op een ongelukkige manier onderbroken worden. 
      • Je kunt maximaal 10 berichten tegelijk instellen, waarvan alleen de eerste 2 zichtbaar zijn zonder te scrollen. 

Wil je hier ook van profiteren, neem dan contact met ons op. Dan zorgen we direct dat we je Google-vermelding in orde maken.