Adverteren op zoekmachines: zelf doen of uitbesteden?

Adverteren Op Zoekmachines Zelf Doen Of Uitbesteden

Hoe kun je het beste adverteren op zoekmachines zoals Google? Ga je zelf hiermee aan de slag of is uitbesteden meer jouw ding? Nadat je dit artikel hebt gelezen, kun je een weloverwogen keuze maken wat voor jou en het succes van je bedrijf het beste is. 

Adverteren via Google Ads

Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Voorheen bekend als AdWords. Je kunt ermee adverteren op zoekwoorden die mensen in deze zoekmachine intoetsen. De belangrijkste kenmerken van een Ads-campagne: 
    • Je advertentie komt bovenaan de zoekresultaten in Google, boven de niet-betaalde advertenties. 
    • Je betaalt per klik op je advertentie. 
    • Je bepaalt wat je maximaal wil betalen. 
    • Of jouw advertentie wordt getoond, hangt onder meer af van de concurrentie en de kwaliteit van je webpagina.


Een succesvolle Ads-campagne

Je kunt een Ads-campagne zelf beheren, of uitbesteden. Waar je ook voor kiest, er zijn 3 belangrijke factoren voor het succes van een Ads-campagne: 

    1. De juiste zoekwoorden: kies zoekwoorden die relevant zijn voor wat je aanbiedt en waar voldoende op wordt gezocht. Kies voor zoekwoorden zonder grote concurrentie, anders kost de campagne meer dan het oplevert. 
    2. Een goede biedstrategie: als de biedingen te laag staan ingesteld, wordt jouw advertentie niet getoond. Het is belangrijk om dit dus goed in te stellen, omdat je niet te veel wil betalen. 
    3. Goede advertentieteksten: schrijf je advertenties zo, dat zoveel mogelijk zoekers erop klikken. Hoe meer kliks, des te meer je van jouw diensten of producten verkoopt.

Ads uitbesteden of zelf aan de slag

Je kunt zelf met Ads aan de slag. Verdiep je daarvoor in zoekwoordenonderzoek, biedingsmanagement en het schrijven van goede advertentieteksten. Wees je er wel van bewust dat een Google Ads-campagne continue monitoring vereist. Denk hierbij aan het steeds aanpassen van biedingen om zichtbaar te zijn voor de juiste prijs. En het testen en verbeteren van advertenties op basis van de hoeveelheid kliks die ze opleveren.

Bij het schrijven van een advertentietekst is het ook belangrijk dat je jouw bedrijf onderscheidt van de rest. Een echte Ads-expert weet wat jouw advertentie nodig heeft om op te vallen. Hij test bovendien verschillende variaties om te achterhalen welke het effectiefst is. De expert weet hoe hij de juiste zoekwoorden moet kiezen om op te adverteren en blijft op de hoogte van de recentste ontwikkelingen in Google Ads. Jouw advertenties zijn daarom altijd opgesteld naar alle laatste mogelijkheden. Daardoor blijf je je onderscheiden van de concurrentie.

Ads uitbesteden aan Youvia

Google Ads uitbesteden? Dat kan bij Youvia. Wij zorgen voor een gerichte campagne met meetbaar resultaat. Wij staan klaar om jouw advertenties succesvol te maken. Met ons SEA-team (Search Engine Advertising) helpen wij je met één budget voor Google Ads en Bing Ads. Jouw persoonlijke campagnemanager monitort je gehele campagne en is speciaal gericht op jouw doelstellingen en doelgroep. Met Youvia heb je op ieder moment inzicht in de rapportages en heb je regelmatig telefonisch contact over de voortgang. Je besteedt je Ads dus uit, maar blijft wel op de hoogte.

Meer lezen over hoe wij voor jou adverteren op zoekmachines.