Voordeel 2: Bepaal met welke zoekwoorden je vindbaar wilt zijn
Voordeel 3: Snel vindbaar in de zoekresultaten van Google
Voordeel 5: Diverse campagnes tegelijkertijd uitrollen
Wanneer je adverteert via traditionele media, is het lastig om verschillende campagnes tegelijkertijd in te zetten. Dit heeft vaak te maken met de focus en het doel van de advertentiecampagne. Met Google Ads is het gemakkelijk om diverse campagnes tegelijkertijd in te zetten. Stel je verkoopt producten in verschillende categorieën. Bijvoorbeeld tuinhuisjes en schuttingen. Je kunt de ene advertentiecampagne dan specifiek richten op de tuinhuisjes en de andere op schuttingen.
Voordeel 6: Inzicht in de resultaten
De resultaten van jouw Google Ads-campagne zijn terug te vinden in de statistieken van je Google-account. Door deze data zorgvuldig te analyseren, kun je waar nodig de advertentiecampagne aanpassen. Zo bereik je de doelen nog beter en haal je het meeste rendement uit de campagne.
Voordeel 7: De mogelijkheid om extensies te koppelen
Belknoppen, klantrecensies en locatiegegevens zijn voorbeelden van extensies. Ze geven extra informatie die getoond kunnen worden bij een advertentie. Het voordeel van zichtbare extensies is dat een advertentie extra opvalt. Daardoor gaat het aantal kliks omhoog. Je kunt zelf selecteren welke extensies je wilt koppelen aan de campagne.
Aan de slag met zoekmachine-adverteren?
Hebben de voordelen van Google Ads jou enthousiast gemaakt over zoekmachine-adverteren? Maak dan gebruik van de expertise van de SEA-specialisten van Youvia. Zij zijn Google-gecertificeerd en gaan graag voor jou aan de slag. Neem contact met ons op.