De enige SEO-trend die er toe doet...
Goed vindbaar zijn in zoekmachines is een stuk minder trendgevoelig dan sommige bedrijven je doen geloven. Zoekmachine optimalisatie begint namelijk bij een stevige basis: een goede website. Eén waarop jouw klanten makkelijk vinden wat ze nodig hebben. Toevallig denkt Google er net zo over.
Hoe gebruiksvriendelijker hoe beter
Zo nu en dan voert Google aanpassingen door. Het algoritme waarmee bepaald wordt welke pagina's bovenaan de zoekresultaten verschijnen, verandert hierdoor. Een paar jaar geleden waren dat updates zoals Panda en Hummingbird. Hierdoor werden websites niet langer alleen gerangschikt op basis van specifieke zoektermen, maar ook op basis van inhoud.
Nu is dat dus de Page Experience Update. Deze verandering op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en rangschikking is rond mei 2021 doorgevoerd. Na de Page Experience Update kijkt Google niet meer alleen naar de zoekresultaten, maar ook hoe bezoekers een website ervaren. De zoekmachine-gigant hoopt hiermee het internet gebruiksvriendelijker te maken.
Een goede website is wat telt
Wil je dus dat je website goed scoort? Dan is het heel belangrijk dat je website in 2022 gebruiksvriendelijk is: mobile-first, goed leesbaar en met handige knoppen en links zodat bezoekers hun doel zonder moeite kunnen bereiken. Daarnaast zijn er ook nog een aantal andere zaken belangrijk als je in 2022 goed gevonden wilt worden. Dit is de basis van zoekmachineoptimalisatie. Goede content, link-building en aandacht voor de techniek van je website waren al belangrijk, maar blijven dit dus ook. Aankomend jaar gaat zoekmachineoptimalisatie dus hand in hand met het bouwen van een steengoede website.
Wil je snel aan de slag met SEO? Dat kan! Lees meer op onze SEO-actiepagina. Eén van onze SEO-experts kijkt met je mee, je ontvangt een plan op maat en we bieden tijdelijk de eerste 2 maanden gratis dubbele uren aan, zodat jouw website nog beter gevonden wordt in Google.
Nog meer gebruik van Google Mijn Bedrijf
Zijn er dan helemaal geen trends op het gebied van SEO? Natuurlijk wel. We zien bijvoorbeeld ook ontwikkelingen die door de coronamaatregelen versneld worden. Zo wordt Google Mijn Bedrijf steeds belangrijker. Klanten zoeken de laatste maanden vaker naar ondernemingen bij hen in de buurt. Enerzijds omdat ze vanwege COVID-19 niet ver van huis gaan, maar ook omdat ze graag hun lokale ondernemers steunen. Door een profiel aan te maken op Google Mijn Bedrijf en de adresgegevens van je bedrijf goed in te vullen, word je beter zichtbaar in de lokale zoekresultaten. Daar kun je in tijden zoals deze je voordeel mee doen.
Doe de gratis SEO-check
In 2022 moet je dus vooral letten op de gebruiksvriendelijkheid van je website, de opbouw van je pagina's en content, en slim gebruik maken van oplossingen zoals Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf) en marktplaatsen. Ook reviews en verwijzingen vanuit andere websites blijven belangrijk. Zoekmachineoptimalisatie is daarom een proces, iets wat je niet zomaar opzet. Maar het is wel ontzettend waardevol..
Toch hoef je als ondernemer niet moeilijk te doen als het ook makkelijk kan. Wij denken daarom graag met je mee. Doe bijvoorbeeld de gratis SEO Check en ontdek hoe goed jij scoort in de zoekresultaten. Wij bekijken je ranking, analyseren je website op structuur en techniek én beoordelen de gebruiksvriendelijkheid. Onze digitale coach spreekt daarna alle resultaten met je door. Zo maak jij meteen een frisse start met online vindbaarheid. Goed gevonden, noemen we dat!
En tot slot...
Wil jij weten wat wij op het gebied van SEO voor jou kunnen betekenen? We vertellen je graag meer.