Het internet is een online winkelstraat waar consumenten in een split second beslissen. Aangezien ruim 85% van de Nederlanders daar regelmatig te vinden is, kun je er maar beter voor zorgen dat jouw website goed vindbaar is. Hier bestaan slimme oplossingen voor. Bijvoorbeeld On Page-SEO en Off Page-SEO. Is je kennis over de digitale wereld niet zo groot? Geen probleem.
Als je de blog over On Page-SEO hebt gelezen, dan ben je nu klaar voor deel 2: Off Page-SEO. Als voorbeeld gebruiken we De Tweewieler Gigant in Amsterdam. Een fictief bedrijf dat gespecialiseerd is in elektrische fietsen en fietsaccu’s.
Wat is off-page SEO?
Dit staat in de Google Guidelines over links: “De beste manier om andere sites hoogwaardige, relevante links naar uw site te laten toevoegen, is door unieke, relevante content te maken die op natuurlijke wijze populair kan worden.”
Verzamel de juiste links
Zorg dus voor goede content op je website. Als een website met hoge autoriteit daarnaar verwijst, dan heb je een waardevolle link te pakken.
No-followlinks
Naast de gewone links zijn er ook no-followlinks. Die vertellen zoekmachines dat ze die niet hoeven te volgen. Je zou dus zeggen dat no-followlinks niet waardevol zijn voor de ranking van je website. Maar dat zijn ze wel. Een no-followlink zorgt voor verkeer naar je website. Dat heeft invloed op de bereikbaarheid. Voor een effectieve SEO-strategie genereer je dus follow- én no-followlinks.
Hoe vindbaar is jouw site?
Google biedt een aantal tests waarmee je duidelijkheid krijgt over de vindbaarheid van je website. Op basis daarvan kun je jouw off-page SEO verbeteren. Ga eens aan de slag met het genereren van links naar je website. Je bouwt vertrouwen op bij Google. En dat merk je aan je ranking.
Jouw bedrijf beter vindbaar met SEO
Vergroot je omzet met trefwoorden en webteksten die hoog ranken in de zoekresultaten van Google.
In het kort
Zorgen dat je website vindbaar is. Daarvoor gebruik je On Page- en Off Page-SEO. Met Off page plaats je wegwijzers naar je website in de vorm van links. Google hecht daarbij de meeste waarde aan relevante links vanaf websites met hoge autoriteit.
Lijkt het je een ingewikkelde klus, om je website te optimaliseren? We geven je graag advies.